Het eerste jaar van de studie Communicatie is opgedeeld in veel kleine projecten. Met elk project staat er 1 rol centraal. Bij het project ‘De Contentmaker stond, je raadt het al, het realiseren van content centraal. Voor dit project kregen we Albert Heijn toegewezen als fictieve klant. Albert Heijn heeft hun brede doelgroep ingedeeld in 6 verschillende persona’s. Aan mij werd de persona ‘City Premium’ toegewezen. Deze klant heeft een bovengemiddeld inkomen, bestaat uit een klein huishouden zonder kinderen en doet vaak even snel boodschappen na het werk. De biologische merken en producten scoren erg hoog bij deze doelgroep.
Specifiek gericht op deze doelgroep ben ik een campagne op gaan zetten en content gaan creëren voor alle zeven fases uit de customer journey. De campagne ben ik volledig gaan focussen op het biologische assortiment van de Albert Heijn. Ik ben per fase van de klantreis gaan kijken naar de informatiebehoefte van de klant, en via welke touchpoints de klant bereikt zal gaan worden. 
Voordat de middelen werden gerealiseerd zijn eerst zaken als de kernboodschap, verhaaltype, kernwaarde en de visuele identiteit vastgesteld. Ik moest rekening houden met een aantal eisen. Zo werd mijn campagne tegelijk gedraaid met die van een paar medestudenten. Samen hebben we een contentkalender opgesteld. Ook zaten aan de middelen een aantal eisen. Zo moest er bijvoorbeeld 1 content uiting gemaakt zijn in Photoshop, een ander moest een minimaal aantal woorden bevatten, etc.
Het volledige project met onderzoek en doelstellingen, is bijgehouden in een portfolio. Daarnaast leverde ik los de middelen in. Voor dit project heb ik een 7,6 gekregen.
Awareness: social media post
Awareness: social media post
Overwegen: social media post
Overwegen: social media post
Voorkeur: blog over boer Jan
Voorkeur: blog over boer Jan
Actie: landingspagina
Actie: landingspagina
Ervaring: e-mail
Ervaring: e-mail
Binding: social media post
Binding: social media post
Ambassadeur: AH app
Ambassadeur: AH app
Back to Top