Ode aan Arnhem was in 2021 mijn afstudeerproject voor de opleiding Mediavormgeving. Het doel van dit project was om een campagne te realiseren die Arnhem in het zonnetje zou zetten, om zo meer mensen naar de stad te trekken; een ode aan Arnhem. Toeristen maar ook starters en studenten moesten hierdoor Arnhem meer gaan zien als de creatieve stad die het is. De manier waarop deze campagne ingericht moest worden was aan mij om te bedenken. Elke student kreeg een eigen ‘opdrachtgever’ toegewezen bij wie je jouw idee moest pitchen.
Omdat Arnhem zo’n creatieve en vrije stad is, mede door kunstacademie ArtEZ, besloot ik een campagne op te richten die zich focuste op poëzie. Ik ben op zoek gegaan naar dichters en schrijvers uit te stad en ik ben ook zelf gaan schrijven. Na ik de teksten had verzameld ben ik deze gaan vormgeven in posters, social media posts en flyers.
Uiteindelijk ben ik voor dit project getoetst op twee onderdelen: conceptontwikkeling en de uitwerking van de campagne. Ik ronde dit afstudeerproject af met een 8 en had daarmee ook mijn diploma MBO niveau 4 Mediavormgeving.

