Begin 2022 ben ik gaan werken bij het online marketingbureau Places.nl in Nijmegen. Dit was een enorm flexibele bijbaan die ik goed kon combineren met mijn studie. Ik begon als contentschrijver en na een paar maanden werd mij gevraagd om mij te gaan richten op de optimalisatie van de interne werkprocessen binnen Places.nl. Dit begon eigenlijk als een eenmalig project, maar groeide later uit tot een volledige functie binnen het bedrijf. Wanneer er veranderingen waren binnen de organisatie, zorgde ik dat deze optimaal werden doorgevoerd. Denk bijvoorbeeld aan het maken van een trainingsvideo, het (her)schrijven van instructies en het houden van toezicht wanneer iets live ging.
Een groot onderdeel van mijn werk bestond uit het maken van trainingsvideo’s. Ik schreef een script, nam de audio op, illustreerde de beelden en monteerde alles aan elkaar. Ook maakte ik op deze manier een video waarin de positionering van Places werd toegelicht.
Daarnaast keek ik continu waar verbetering mogelijk was om processen beter, sneller en efficiënter te laten verlopen. Samen met een collega zette ik een nieuw systeem op waarmee de status van de onboarding van nieuwe klanten werd bijgehouden. In de laatste maanden van mijn tijd bij Places.nl ontwikkelden we een AI-aangestuurde functie die een groot deel van de telefoontjes kon afhandelen.
Innovatie was dus een belangrijk onderdeel van mijn werk bij Places.nl. Ik werkte nauw samen met collega’s, maar kreeg ook de vrijheid om zelf vorm te geven aan mijn projecten. Veel collega’s waren, net als ik, student. Deze bijbaan was voor mij dus niet alleen erg uitdagend, maar ook hartstikke gezellig.