Dit project was denk ik één van de leukste projecten tijdens mijn opleiding Mediavormgeving. Voor het vak Grafische vormgeving kregen we de opdracht een huisstijl en goodiebag te realiseren voor het fictieve merk Thuva. Ongeveer de enige informatie die we kregen en we ons aan moesten houden, was dat Thuva een Scandinavisch merk was dat nette vrouwen kleding verkocht. Daarnaast hield het merk zich veel bezig met duurzaamheid en zouden we zogenaamd binnenkort op een kledingbeurs in Amsterdam staan. Hier moest een goodiebag voor worden gerealiseerd.
Een merk vanaf vrijwel niets opzetten vond ik toen al één van de leukste dingen om te doen. Daarnaast kon ik voor dit project ook nog eens met eigen handen producten voor in de goodiebag gaan maken. 
Ik ben begonnen met een hele hoop inspiratie op te doen en hierna heb ik de huisstijl vastgesteld. Deze moest natuurlijk naadloos aansluiten op de meegegeven kernwaarden van Thuva. Ik heb een spoedcursus naaien gehad van mijn moeder, en heb het Thuva logo op een stoffe tas genaaid. De goodiebag was gevuld met onder andere een sjaal (ook inclusief Thuva label), duurzame zeepnoten om kleding mee te wassen en een parfum. Omdat Thuva zich richtte op duurzaamheid, heb ik veel van de verpakkingen en productkaarten gedrukt op speciaal zaadjes papier. Dit is papier waar bloemen of planten uitgroeien wanneer het in de natuur terecht komt. 
Ik heb mezelf flink uitgedaagd met deze opdracht en ben nog steeds enorm trots op het resultaat. Dit project is uiteindelijk beoordeeld met een 9,7. 
Voorkant folder Thuva
Voorkant folder Thuva
Productfoto Thuva
Productfoto Thuva
Spread uit folder Thuva
Spread uit folder Thuva
Back to Top