Thuva was één van de leukste projecten tijdens mijn opleiding Mediavormgeving. Voor het vak Grafische Vormgeving kregen we de opdracht een huisstijl en goodiebag te realiseren voor het zelfbedachte merk Thuva. De enige kaders die we kregen, waren dat Thuva een Scandinavisch en duurzaam kledingmerk moest zijn. Een merk vanaf vrijwel niets opzetten vond ik toen al heel erg tof om te doen.
Daarnaast kon ik voor dit project zelf producten voor in de goodiebag maken en ontwerpen. Ik bedacht een huisstijl en ontwierp een magazine. Bij de kringloop kocht ik een shopper van gerecycled materiaal, die ik vulde met een sjaal, duurzame wasnoten en een parfum. Alle producten kregen een Thuva-verpakking gemaakt van zaadjespapier; papier waar bloemen of plantjes uitgroeien wanneer het in de natuur terechtkomt.
Ik heb mezelf flink kunnen uitdagen met deze opdracht en ben nog steeds enorm trots op het resultaat. Dit project werd uiteindelijk beoordeeld met een 9,7.


